Kai oras šiltas ir saulėtas, pasivažinėti elektriniu paspirtuku yra tikras malonumas. Tačiau pakilus oro temperatūrai, tavo elektriniam motoroleriui taip pat reikia su sezoninėmis sąlygomis susijusios priežiūros kaip ir automobiliui ar dviračiui. Per didelis karštis gali neigiamai paveikti akumuliatorių, padangų standumą ir bendrąjį šios transporto priemonės veikimą, ir tai gali reikšti brangiai kainuojantį remontą arba pavojingas situacijas kelyje. Kad šią vasarą viskas sklandžiai eitųsi važinėjant elektriniu paspirtuku, suteiksime svarbių patarimų, kaip jį prižiūrėti karštuoju metų laiku.
1. Akumuliatoriaus veikimas karštuoju metų laiku. Elektrinio paspirtuko akumuliatorius yra labai jautrus aukštai temperatūrai. Ličio jonų akumuliatoriai, kurie įdiegti daugumoje paspirtukų, geriausiai veikia, kai temperatūra yra nuo 15 iki 27 °C. Kai termometro stulpelis pakyla daugiau nei 32 °C, padidėja akumuliatoriaus perkaitimo ir greitesnio išsikrovimo pavojus.
Rekomenduojame: nepalikite elektrinio motorolerio ilgą laiką tiesioginiuose saulės spinduliuose. Pasistenkite įkraunamą paspirtuką laikyti vėsioje vietoje, pavėsyje. Ilgą laiką trunkantis įkrovimas dideliame karštyje yra apkrova akumuliatoriui, sutrumpinanti ir naudojimosi juo laiką. Nesinaudokite paspirtuku iš karto po įkrovimo – pirmiausia leiskite akumuliatoriui atvėsti, nes naudojant iš karto po įkrovimo, galima šiluminė perkrova. Jei pastebėjai, kad elektrinis paspirtukas neįprastai įkaista arba išsikrauna greičiau nei įprastai, nebevažiuok juo, leisk akumuliatoriui atvėsti. TSC įgaliotajame remonto centre mūsų sertifikuoti meistrai gali atlikti diagnostiką, teikti priežiūros ir remonto paslaugas.
2. Padangų slėgio tikrinimas. Karštuoju laiku dėl oro išsiplėtimo padangose gali susidaryti per didelis slėgis – tai dažna, bet įprastai pamirštama problema. Dėl to sumažėja padangų sukibimas su kelio danga, todėl važiavimas tampa netolygus ir padidėja padangų sprogimo rizika.
Rekomenduojame: kas savaitę gerai veikiančiu matuokliu patikrinkite padangų slėgį, kad įsitikintumėte, jog jis neviršija gamintojo rekomenduojamo lygio. Jei tenka važiuoti karščiausiu dienos metu, šiek tiek sumažinkite padangų slėgį, kad būtų galima jas pritaikyti važiavimui, atsižvelgiant į išsiplėtimą. Patikrinkite, ar padangos nėra nudilusios arba įtrūkusios, nes dėl karščio guma gali tapti trapesnė ir silpnose vietose atsirasti įtrūkimų. Padangas pakeiskite, jei pastebite didelio jų nusidėvėjimo požymių.
3. Laikymas tinkamomis sąlygomis. Tai, kurioje vietoje ir kaip laikomas elektrinis paspirtukas, gali turėti didelės įtakos jo veikimui ir eksploatavimo trukmei, ypač per karščius.
Rekomenduojame: Paspirtuką laikykite patalpoje arba pavėsyje, vėdinamoje vietoje, kad apsaugotumėte jį nuo saulės ir karščio. Jei paspirtuko neįmanoma laikyti patalpoje, naudokite apdangalą, geriausia tokį, kuris apsaugotų nuo ultravioletinių spindulių. Nelaikykite savo paspirtuko uždaroje transporto priemonėje, kurioje temperatūra gali viršyti 49 °C, t. y. elektronikai saugią ribą.
4. Venkite važiuoti lyjant ir esant šlapiai dangai. Nors daugeliu atveju yra nurodytas elektrinių motorolerių atsparumo vandeniui lygis (pvz., IP54 ar IPX5), tai nereiškia, kad jie skirti važinėti per lietų arba važiuoti per gilias balas. Dauguma paspirtukų nėra visiškai apsaugoti nuo drėgmės patekimo ir vanduo gali patekti į svarbius komponentus, pvz., akumuliatorių, valdymo sistemą arba variklį.
Kas gali nutikti, jei į prietaiso sistemas pateks vandens:
Trumpasis jungimas – elektroninėse sistemose vanduo gali sukelti elektros nuotėkį arba trumpąjį jungimą, gali būti pažeisti komponentai.
Akumuliatoriaus pažeidimas – jei į ličio jonų akumuliatorių patenka drėgmės, tai gali sukelti jo vidinę reakciją, dėl kurios akumuliatorius gali pernelyg įkaisti, išsipūsti arba netgi užsidegti.
Korozija – elektroninės sistemos kontaktai ir jungtys, veikiami drėgmės, gali surūdyti, ilgainiui pažeidžiami laidai ir mikroschemos.
Rekomendacijos: nesinaudokite elektriniu motoroleriu lyjant stipriam lietui arba jeigu kelio danga padengta vandeniu. Venkite gilių balų, šlapių kelių ir tokių vietų, kuriose vanduo gali būti papurkštas aukštyn, patekti į akumuliatorių arba variklį. Jei paspirtukas vis dar šlapias, prieš naudodami leiskite jam visiškai išdžiūti, o jei norite būti tikri, kad viskas gerai, nuvežkite jį patikrinti į TSC. Jei gyvenate vietoje, kur dažnai lyja, rinkitės aukštesnio apsaugos lygio (IP) modelį ir pagalvokite, gal reikia naudoti akumuliatoriaus sandariklį arba apsauginį apdangalą.
Jeigu tavo elektriniam motoroleriui reikia diagnostikos arba pakeisti kurią nors dalį, kreipkis dėl remonto į TSC įgaliotąjį techninės priežiūros centrą, ir mūsų profesionalūs meistrai, naudodami originalias gamintojo dalis ir sertifikuotą diagnostikos įrangą, pašalins atsiradusią problemą.