Paskelbta: 2022-12-29

Kaip apsipirkti išmaniau ir saugiau?

Vykdami į didįjį apsipirkimo maratoną, banko kortelę galite palikti namie, nes išmanieji įrenginiai jau tapo ne tik saugiu, bet ir labai patogiu atsiskaitymo būdu. Kaip atsiskaityti patogiausiai ir ko nepamiršti?

Mokėti banko programėle ar „Apple Pay“ ir „Google Pay“?

Patogiausias būdas atsiskaityti telefonu – naudojantis banko programėlėmis, „Apple Pay“ arba „Google Pay“. Kiekviena programėlė turi savų privalumų. Banko programėlės yra veiksmingos, nes jomis lengva ir patogu sekti pinigų srautus (kiek ir kur išleista) ir iš karto matyti pinigų likutį. „Apple Pay“ ir „Google Pay“ programėlėse galima pridėti kelias korteles, kurios tarpusavyje nesusietos (įskaitant skirtingų bankų korteles).

Vertinant įrenginių suderinamumą, bankų programėlės gali būti įdiegtos tik išmaniuosiuose telefonuose (kiekvienas asmuo jas gali įdiegti tik į vieną išmanųjį telefoną), tačiau jei kasdien naudojatės išmaniuoju laikrodžiu arba keliais įrenginiais, jums gali būti patogiau naudoti „Apple Pay“ arba „Google Pay“, kurias galima naudoti ne tik telefone, bet ir išmaniajame laikrodyje (tiek „Apple Pay“, tiek „Google Pay“ galima susieti su keliais įrenginiais vienu metu). 

Šias programėles galima įdiegti įvairiuose telefonuose, tačiau jomis galima atsiskaityti bekontakčiu būdu tik tuo atveju, jei telefonas palaiko biometrinius duomenis ir ši funkcija yra įjungta. Jei biometriniai duomenys neįjungti, kai kurios programėlės leidžia naudoti kodą arba slaptažodį. 

Perkant internetu patartina įsidiegti virtualias korteles, t. y. fiktyvias debeto kortelių imitacijas, kurios padeda apsaugoti privatumą ir neleidžia galimiems sukčiams prisijungti prie pagrindinės mokėjimo sąskaitos. Tai produktas, specialiai skirtas pirkti internetu ar mobiliuoju įrenginiu. Virtuali kortelė – tai iš anksto apmokėta kortelė, į kurią įdedama tam tikra pinigų suma. Kortelė nėra fizinės formos, tačiau joje yra ta pati informacija kaip ir tradicinėje fizinėje banko kortelėje. Tokio tipo kortelę, pavyzdžiui, „VERITAS Mastercard©“, galima greitai ir lengvai susikurti internetu; ją taip pat siūlo kelios programos ir paslaugos, pavyzdžiui, „Revolut“. 

Kaip dažnai turėčiau keisti informaciją ir iš naujo nustatyti slaptažodžius?

Jūsų telefonas, banko ir „Apple Pay“ / „Google Pay“ programėlės yra apsaugotos slaptažodžiu, kodu arba biometriniais duomenimis. Pastarieji laikomi saugiausiu variantu, nes jie yra skirtingi kiekvienam asmeniui ir jų neįmanoma suklastoti. Slaptažodžius ir kodus galima nulaužti, todėl jie turėtų būti artimi naudotojui (kad būtų lengvai įsimenami), bet sudėtingi ir nežinomi kitiems. Nepatartina slaptažodžiuose ir koduose naudoti informacijos, kurią galima rasti visur, pavyzdžiui, gimimo datą. Taip pat nereikėtų naudoti daug pasikartojančių simbolių, pavyzdžiui, 00000, ir iš eilės einančių simbolių, pavyzdžiui, 12345. Jei susikuriate slaptažodį, jis turėtų būti ne trumpesnis nei 8 ženklai ir apimti bent tris iš šių elementų: didžiąsias raides, mažąsias raides, skaitmenis, simbolius. 

Neturėtumėte visur naudoti to paties PIN kodo, nes jį atspėję sukčiai galės pasiekti visus jūsų asmens duomenis. Saugiausia PIN kodus ir slaptažodžius įsiminti patiems, tačiau jei juos kur nors užsirašote, šią informaciją turėtumėte laikyti saugioje vietoje namuose (nesinešiokite jos su savimi).

Dauguma pirkėjų kasdien naudoja „Smart-ID“. „Smart-ID“ kodai taip pat turi būti unikalūs. Norėdami saugiai naudoti „Smart-ID“, turite įsitikinti, kad slaptieji kodai PIN1 ir PIN2 yra žinomi tik jums ir kad „Smart-ID“ rodomas patvirtinimo kodas sutampa su e. paslaugoje rodomu kodu.

„Smart-ID“ turi būti atnaujinamas kas trejus metus arba įsigijus naują telefoną. Kaip tai padaryti? 

  • Kai „Smart-ID“ programėlė parodo pranešimą, kad baigiasi galiojimo laikas, spustelėkite mygtuką „Atnaujinti „Smart-ID“; 

  • patvirtinkite savo tapatybę – naudodami „eID“ (asmens tapatybės dokumentą su elektroniniu parašu), asmeniškai banko skyriuje, naudodami saugią banko nuorodą, arba naudodami „Smart-ID“ autentifikavimą – biometrinę tapatybės nustatymo formą;

  • ištrinkite senąją paskyrą;

  • atnaujinkite paskyrą, nurodydami savo dabartinius kontaktinius duomenis;

  • pasirinkite naujus PIN kodus.

Atminkite, kad „Smart-ID“ atnaujinti galite tik naujausios kartos išmaniuosiuose telefonuose:

ANDROID

  • Operacinė sistema: „Android 5“ arba naujesnė;

  • laisva atmintis: bent 36 MB „Android 5.x“ arba 24 MB „Android 9“;

  • ekrano aukštis: bent 480 pikselių;

  • ekrano dydis: bent 3,5 colio;

  • išmanusis telefonas turi interneto ryšį, net jei tai tik „Wi-Fi“ ryšys.

iOS

Operacinė sistema: „iOS 11“ arba naujesnė. Palaikomi įrenginiai:

  • „iPhone 5S“ arba naujesnis įrenginys;

  • „iPod Touch“ (5 kartos) arba naujesnis įrenginys;

  • „iPad 2“ arba naujesnis įrenginys;

  • „iPad Mini“.

Ką daryti praradus išmanųjį įrenginį su mokėjimo funkcija?

Jei prarandamas arba pavagiamas mokėjimo funkciją turintis įrenginys, labai svarbu apsaugoti ir savo duomenis, ir pinigus. Jei prarastame įrenginyje nustatyti biometriniai duomenys, galite jaustis ramiau – jūsų telefonas yra maksimaliai apsaugotas ir tikimybė, kad į jį bus įsilaužta, yra mažesnė. 

Jei telefonas nėra apsaugotas arba jei išmanusis įrenginys apsaugotas tik trumpu ir paprastu kodu ir (arba) slaptažodžiu, į jį gali būti įsilaužta – tokiu atveju svarbiausia būtų telefone (užrašuose ar kitur) neturėti užrašytų svarbių kodų (pvz., „Smart-ID“ kodų, banko kortelės PIN kodo ir pan.). Daugelis interneto bankų siūlo laikinai užblokuoti kortelės mokėjimo funkcijas, o tai naudinga, jei tikitės rasti telefoną ar kitą įrenginį – tai svarbu, jei pametėte išmaniąją apyrankę, laikrodį ar žiedą su mokėjimo funkcija. 

Jei praradote telefoną ir nerimaujate dėl savo duomenų saugumo, rekomenduojame kreiptis į banką, kuris padės sustabdyti arba užblokuoti mobiliuosius mokėjimus ar pačią kortelę. 

Problemos, kurios gali kilti atliekant mokėjimus telefonu

Be abejo, atsiskaitymai išmaniuoju telefonu ir kitais išmaniaisiais įrenginiais yra labai modernu ir šiuolaikiška, tačiau gali iškilti tam tikrų problemų. 

Pavyzdžiui, jei jūsų telefono ekranas netinkamai veikia (įskilęs ekrano stiklas arba yra ekrano problemų), gali kilti sunkumų atsiskaitant biometriniais duomenimis, nes telefono ekranas negalės nuskaityti jūsų biometrinių duomenų. 

Kitas svarbus išmaniųjų įrenginių aspektas – reikia įkrauti jų bateriją. Jei telefono baterija pradės silpti, su savimi vis tiek turėsite nešiotis kitus mokėjimo įrenginius arba teks pakeisti pačią bateriją.

Dar vienas svarbus atsiskaitymo išmaniuoju įrenginiu aspektas yra interneto ryšys arba „Bluetooth“ ryšys. Telefonų paprastai tai neveikia, tačiau pasitaiko atvejų, kai išmanusis laikrodis ar mokėjimo žiedas neprisijungia prie įrenginio ir jums gali tekti užsibūti parduotuvėje.

Jei jūsų telefone ar išmaniajame laikrodyje kyla problemų, dėl kurių negalite atsiskaityti savo įrenginiu, pristatykite jį mums! Kai telefonas su problema (neveikia ekranas, greitai išsikrauna baterija ir t. t.) pasieks mūsų biurą, mes atliksime diagnostiką ir, sužinoję gedimo mastą, pranešime, ką darysime, kad jį sutaisytume, ir kiek tai gali kainuoti. Jei telefonas jau turi aiškią ir žinomą problemą, prieš remontą taip pat galite patys sužinoti apytikslę remonto kainą. Svarbu tai, kad aptarnavimas ir remontas bus atliekami pagal įrenginio gamintojo nurodymus, naudojant sertifikuotus ir modernius įrankius, tinkamiausius metodus ir originalias atsargines dalis, nes esame autorizuotas populiariausių išmaniųjų įrenginių gamintojų serviso centras.