Paskelbta: 2022-10-27

Kaip pasirinkti ir prižiūrėti ausines?

Kaip išsirinkti ausines

„Bluetooth“ ar laidinės?

Šiuo metu labiausiai paplitusi ausinių klasifikacija yra belaidės ir laidinės ausinės. Beveik visuose šiuolaikiniuose išmaniuosiuose įrenginiuose yra „Bluetooth“ ryšys, o laidines ausines ne taip patogu naudoti – skiriasi prievadų forma, o tai reiškia, kad ne visos ausinės tinka visiems įrenginiams. Tačiau laidinės ausinės vis dar populiarios naudojantis kompiuteriu.

Belaidžių ausinių privalumas tas, kad nereikia nerimauti, jog laidas gali susipainioti ar užsikabinti, bet, kita vertus, laidinių ausinių nereikia įkrauti.

Kaip dažnai reikia įkrauti ausines? Kai kurios ausinės įkraunamos kaskart, kai įdedamos į specialų dėklą. Kitas, dažniausiai didesnes ausines su galvos juosta, reikia įkrauti prijungus laidą, todėl laikas tarp įkrovimų gali labai skirtis. Be to, tai priklauso ir nuo ausinių modelio. Populiariausių ausinių Baltijos šalyse įkrovimo trukmė svyruoja nuo 4 iki 30 valandų, todėl perkant ausines verta pasidomėti baterijos veikimo trukme, kad išsirinktumėte sau tinkamas ausines.

Modelis Ausinių forma Baterijos veikimo trukmė (po įkrovimo)
„Apple AirPods Pro“ įkišamos į ausis iki 5 h
„Samsung Galaxy Buds Pro“ įkišamos į ausis iki 5 h
„Xiaomi Mi Basic S“ įkišamos į ausis iki 4 h
„Haylou GT3“ įkišamos į ausis iki 4 h
„Jabra Elite 3“ įkišamos į ausis iki 7 h
„Acme BH420“ įkišamos į ausis iki 5 h
„JBL Tune 500BT“ dedamos ant ausų iki 16 h
„Bluedio H2“ dedamos ant ausų iki 40 h
„Sport Wireless i12“ įkišamos į ausis iki 4 h
„Huawei FreeBuds 4i“ įkišamos į ausis iki 10 h
„Philips SHB3075RD/00“ dedamos ant ausų iki 12 h
„Sony WH-1000XM3“ apgaubiančios ausis iki 30 h

 

Kompaktiškumas ir triukšmo slopinimas

Yra trys ausinių tipai, kurių kiekvienas turi skirtingus privalumus:

  • Įkišamos į ausis ausinės. Jos yra mažos ir patogios pasiimti su savimi. Paprastai jos gerai slopina aplinkos triukšmą, tačiau ilgai laikant ausyse kai kurios gali kelti diskomfortą. 

  • Dedamos ant ausų ausinės (su laikikliu). Jos paprastai būna kompaktiškos, tačiau nelabai gerai slopina aplinkos triukšmą ir nėra populiariausias pasirinkimas. Šio tipo ausinės tinka sportui, nes laikiklis padeda išlaikyti ausines vietoje, pavyzdžiui, bėgiojant.

  • Ausinės su galvos juosta. Jos paprastai būna didesnės, todėl geriau slopina aplinkos triukšmą, taip pat užtikrina geresnę garso kokybę, jų mikrofonas dažnai būna geresnis, tačiau šios ausinės užima daugiau vietos.

Kodėl ausinės neveikia?

Naudotis ausinėmis ne visada būna smagu – anksčiau didžiausia problema būdavo susimazgęs ausinių laidas, kas neaktualu belaidėms ausinėms, o šiais laikais susiduriama su tokiomis problemomis kaip garso nebuvimas, neprisijungimas prie „Bluetooth“, prasta garso kokybė arba nepatogiai ausis apspaudžiančios ausinės.

Jei ausinėse nėra garso, gali būti kelios priežastys, ir tai nebūtinai reiškia, kad ausinės sugedo. Patikrinkite, ar:

  • ausinės yra prijungtos prie garso šaltinio, t. y. ar laidas tinkamai įjungtas, o ausinių lizdas švarus; ar įjungtas „Bluetooth“ ryšys;

  • ar ausinėse arba garso šaltinyje įjungtas garsas; 

  • ar belaidės ausinės nėra išsikrovusios.

Todėl rekomenduojama pirmiausia patikrinti jungtį ir, jei tai problemos neišsprendžia, prijungti ausines įkrauti. Jei tikrinant viskas atrodo gerai, reikėtų nunešti ausines į servisą.

Belaidės ausinės neprisijungia prie telefono ar kompiuterio. Patikrinkite, ar:

  • ausinės nėra toliau kaip už kelių metrų nuo įrenginio;

  • ausinės arba telefonas / kompiuteris nėra prijungti prie kito įrenginio;

  • pabandykite išjungti ir įjungti ausines ir iš naujo paleiskite įrenginį.

Jei tai nepadeda, ausinės gali būti pažeistos ir jas turi patikrinti specialistas.

Jei ausinės spaudžia arba nepatogiai priglunda prie ausų, įsitikinkite:

  • ar jos nėra, pavyzdžiui, atvirkščiai įkištos į priešingas, nei nurodyta, ausis;

  • ar yra keičiamų skirtingų dydžių kištukų.

Dėvint ausines patartina kas valandą daryti pertrauką ir leisti ausims pailsėti.

Ausinių garso kokybė prasta. Dažnai taip nutinka su nekokybiškomis ir tiesiog prastai pagamintomis ausinėmis, tačiau lygiai taip pat gali nutikti ir su geromis ausinėmis dėl kurios nors iš šių priežasčių: 

  • ausinių prievado problema (kai naudojamos laidinės ausinės);

  • elektroniniai trukdžiai, kuriuos sukelia kiti aplink esantys įrenginiai;

  • ausinės viduje susikaupę nešvarumai.

Garso kokybė gali pagerėti išvalius ausines – tiek jų lizdą, tiek pačias ausines.

Kaip valyti ausines?

Dėl ausinėse susikaupusių nešvarumų gali suprastėti garso kokybė arba išvis dingti garsas. 

Ausines būtinai reikėtų išvalyti – tai padaryti namuose gali kiekvienas. Išvalyti ausines nėra sudėtinga ir tam reikia vos kelių dalykų: 

  • minkštos, sausos, nesipūkuojančios šluostės;

  • vatos;

  • švaraus šepetėlio, pavyzdžiui, dantų šepetėlio su sausais ir minkštais šereliais.

Norint išvalyti įkišamas į ausis ausines, reikia:

  1. nuvalyti jas minkšta, sausa, nesipūkuojančia šluoste;

  2. nuimti silikoninius kištukus (jei tokie yra);

  3. išvalyti ausų sierą ir nešvarumus vatos krapštuku ir sausu, švariu šepetėliu, laikant ausines garsiakalbio puse žemyn.

Norint išvalyti ausines su galvos juosta, reikia:

  1. nuvalyti visas ausines, ypač garsiakalbio zoną, sausa nesipūkuojančia šluoste;

  2. šepetėliu nuvalyti garsiakalbio zoną;

  3. taip pat išvalyti visą paminkštintą ausinių dalį.

Svarbu! Svarbiausia valant nenaudoti didelės jėgos ar skysčių, nes tai gali pažeisti ausines. 

Jei ausinės tinkamai neišvalytos, garantinis aptarnavimas gali būti ribojamas. Todėl rekomenduojame apsilankyti pagrindinių gamintojų „Apple“ ir „Samsung“ svetainėse ir sužinoti, kaip tinkamai išvalyti ausines ir kada galima pasinaudoti garantiniu aptarnavimu.

Taisyti ir valyti ar įsigyti naujas ausines?

Jei nežinote, kodėl jūsų ausinės nebeveikia arba veikia ne taip sklandžiai, mes galime atlikti diagnostiką! Neveikiančias ausines ištestuosime, kad rastume problemos priežastį ir nustatytume apytikslę remonto kainą. Jei problema nedidelė, ausines tikrai verta taisyti, tačiau jei problema didelė (arba jų yra kelios), galbūt ekonomiškiau bus įsigyti naujas ausines. Tačiau tik atlikus diagnostiką paaiškės, kaip smarkiai ausinės yra pažeistos, todėl prieš galvojant apie ausinių taisymą ar utilizavimą ir naujų pirkimą rekomenduojame atlikti diagnostiką.

Jei problemų dėl ausinių kyla garantiniu laikotarpiu, nepamirškite garantinio taisymo galimybės. Jei jūsų ausinėms taikoma garantija, taisyti bus pigiau nei pirkti naujas ausines. Garantinis taisymas reiškia, kad sutaisysime jūsų ausines ir atliksime kitą techninę priežiūrą pagal gamintojo nurodymus, naudodami sertifikuotus įrankius, tinkamiausius metodus, modernią įrangą ir, be abejo, originalias atsargines dalis, nes esame autorizuotas serviso centras. 

Net jei pametėte vieną belaidę ausinę iš savo ausinių komplekto arba dingo jų įkrovimo dėklas, mes galime padėti gauti naują reikiamą komponentą ir suderinti jį su turimomis ausinėmis, kad vėl galėtumėte jomis naudotis.